سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.persianblog'">

زیبایی

جمعه 87/7/5 :: ساعت 1:44 صبح
انعکاس سلامت بدن در صورت
 

مترجم: مونا کربلایى
در بسیارى از کتابهایى که درمورد زیبایى نوشته شده به این نکته اشاره شده که زیبایى درون، بسیار با اهمیت تر از زیبایى صورت است.دراینجا روش هاى مربوط به مرطوب نگه داشتن پوست، چگونگى مصرف غذاهاى حاوى روغن هاى ضرورى و خوردن سبزیجات را به شما یادآور مى شویم تا پوست و صورتى زیبا و جذاب داشته باشید.
روغن هاى گیاهى
جان هانیزمن جامعه شناس و پزشک از اینکه مى دید زنان نواحى مدیترانه، همواره ?? یا ?? سال جوانتر از سن واقعى خود به نظرمى رسند، تعجب مى کرد تا اینکه او در تحقیقات خود متوجه شد، آنها بطور منظم روغن آوکادو را به پوست صورت خود مى مالند. این روغن که در اکثر مرطوب کننده ها موجود است، ازطریق مالش روى پوست، بسیار سریعتر جذب مى شود تا اینکه به صورت میوه مصرف شود.
درعین حال وى متوجه شد زنان فیلیپینى که آنها نیز پوست بسیار شادابى دارند حداقل روزى یک عدد موز مى خورند و نیمى از موز را، به عنوان کرم شبها روى پوست خود مى مالند. این پزشک و جامعه شناس متوجه شد موز اثر ضدپیرى و چروک دارد.
زمانى که «جان»، یافته هاى خود را با یک متخصص پوست و لوازم آرایش مطرح کرد، دریافت آن متخصص تعجب چندانى از این قضیه نکرده است. این متخصص براى او توضیح داد که موز سرشار از روغن هاى متنوعى است که از خشک شدن پوست جلوگیرى مى کند و چروکهاى پوست را به حداقل مى رساند. روغن آوکادو نیز علاوه بر تمام این خواص، باعث مرطوب شدن پوست مى شود. «ادو اراسموس» متخصص پوست دراین مورد مى گوید: یک پوست زیبا و شاداب، نیاز به «اسیدهاى چرب ضرورى» (EFA) دارد. EFA درحالت طبیعى، توسط پوست ساخته مى شود، اما گذشت زمان و یا استرس هاى محیطى و بدنى، ساخت این مواد ضرورى را به حداقل مى رساند. به همین جهت انواع روغن ها و کرم ها براى تأمین این روغنهاى اساسى، ساخته شده اند. اما براى اینکه تفاوت را در پوست صورت خود احساس کنید باید لااقل یک ماه از آنها استفاده کنید.
< رژیم غذایى کامل
بهترین رژیم غذایى براى پوست مصرف مقدار زیادى میوه، دانه هاى مختلف، جوانه ها و سبزیجات است. غذاهایى که از نظر گوگرد غنى هستند مثل تخم مرغ، سیر و پیاز پوست را مرطوب و شاداب نگه مى دارند.
MSM(متیل سولفانیل متان)، نیز که دراین غذاها موجود است، به بدن شما کمک مى کند تا مقادیر کافى از پروتئین کلاژن بسازد و از ایجاد چین و چروک جلوگیرى کند. اگر مى خواهید پوست شما حالت سالم و ارتجاعى (الاستیک) خود را حفظ کند، باید سعى کنید تا قسمتهاى زیرین آن، در ارتباط با هم باقى بمانند و ورقه ورقه و ازهم جدا نباشند. بهترین قسمت بافت ارتباط دهنده پوست، کلاژن است و بدن براى ساخت آن، نیاز به گوگرد دارد. گوگرد باعث ایجاد پیوندهاى دى پپتیدى مى شود که براى اتصال نقاط مختلف پوست به یکدیگر، موردنیاز هستند.
ویتامین C یکى ازعناصر تشکیل دهنده کلاژن است و دلیل اهمیت دریافت مقادیر کافى از این ویتامین، براى سلامت پوست، نیز همین نکته است.
به علاوه مصرف کافى ویتامین E ، بدن و پوست شما را از خطر رادیکالهاى آزادى که توسط نور خورشید و دود سیگار ایجاد مى شوند، محافظت مى کند.
مصرف مستقیم آن روى پوست، باعث مى شود تا چروک هاى پوستى به حداقل برسند.
درکنار این دو ویتامین که نقش آنتى اکسیدانى دارند، ویتامین هاى گروه B نیز براى فعالیت بهینه غدد تولیدکننده چربى پوست (سباسه) ضرورى هستند.
همچنین خوددارى از مصرف روغنهاى حیوانى، غذاهاى سرخ کرده، روغنهاى مخصوص سرخ کردنى، نوشابه هاى گازدار، شکر و غذاهاى آماده نیز براى سلامت و زیبایى پوست مفید هستند. مصرف فراوان کافئین که نوعى ماده ادرارآور (دیورتیک) محسوب مى شود، باعث ازدست رفتن آب و مواد ضرورى سلول هاى پوست مى شود.
< آب را فراموش نکنید
«جیمز بالش» مى گوید: براى داشتن پوستى سالم و جذاب، رژیم متعادلى از مواد مرطوب کننده و چربى ها موردنیاز است. چربى توسط غدد سباسه تولید و به سطح پوست رسانده مى شود.
رطوبت هم به صورت آبى که درون سلولهاى پوست است و ازطریق خون به آنها مى رسد، شاید بتوان گفت مقدار آب درون سلولهاى پوست هرکس تعیین کننده ظاهر جوان و شاداب پوست اوست.
روغن (چربى) پوست و رطوبت، با هم عمل مى کنند. باید مقدار کافى از چربى روى پوست موجود باشد تا به رطوبت درون سلولها اجازه خروج از پوست را ندهد و آب را درون لایه هاى بالاى پوست نگه دارد.
درکنار نوشیدن مقادیر کافى آب در روز، براى دائم مرطوب نگاه داشتن پوست، مى توان مقدارى از عصاره گیاهان را روى پوست اسپرى کرد.
تکرار این کار باعث مى شود تا برخى مواد ضرورى و آب که گاهى به دلایل مختلف در پوست کاهش مى یابند، مجدداً تأمین شوند.
راه دیگر مرطوب نگه داشتن پوست، یکبار درهفته سونا رفتن است. مخلوط کردن مقادیرى از عصاره نارگیل و لاوندر (براى پوستهاى خشک) نیز به بخارسونا کمک کننده است. باید به مدت ?? دقیقه پوست را در فاصله مناسب از این بخار معطر نگه داشت و سپس یک مرطوب کننده مناسب را روى پوست مالید.
هرزمان احساس کردید پوست صورت شما نیاز به تجدید انرژى و پاکیزه شدن دارد، مى توانید از این روش استفاده کنید.
< مرطوب کننده هاى طبیعى:
هواى سرد باعث خشکى و کدرشدن پوست مى شود.
این حالتى است که اکثر افراد در زمستان تجربه مى کنند. براى جلوگیرى از ایجاد این مشکل، مى توان روزانه درون وان که حاوى یکى از روغن هاى اساسى مثل کالندولا، آوکادو، جوجوبا و... است چند لحظه دراز کشید تا رطوبت و چربى پوست به بهترین شکل تأمین شود.
به علاوه مصرف فرآورده هاى مراقبت از پوست که شامل مرطوب کننده هاى طبیعى پوست مثل گلیسیرین، پانتنول (نوعى ویتامین B5) و ویتامین E هستند، مى تواند در حفظ رطوبت، شادابى و سلامت پوست مفیدباشد.

حفاظت از پوست در برابر آفتاب
مترجم: رامک فداییان

قبل از اینکه روزهاى آفتابى فرا برسند باید به فکر مراقبت از پوست خود باشید. بنیاد سرطان پوست محصولات حفاظتى در برابر آفتاب را آزمایش و توصیه هاى زیر را کرده است.
< کرم هاى ضد آفتاب: از محصولاتى استفاده کنید که )SPF قدرت مقاومت در برابر اشعه آفتاب) آن ??یا بالاتر باشد. توجه داشته باشید که محصولات ضدآفتاب تا ??دقیقه در داخل آب نیز کارایى خود را حفظ مى کنند.
< مرطوب کننده صورت: SFP این محصولات باید حداقل ?? به بالا باشد.
< کلاه: سعى کنید پارچه به کار رفته در کلاهى که استفاده مى کنید از نوعى باشد که مانع عبور آفتاب شود و UPF ( عامل حفاظت در برابر اشعه ماوراءبنفش) آن حداقل ??باشد.
مى توانید از پارچه هاى ریزبافت تیره رنگ نیز استفاده کنید. زیرا رنگ هاى تیره نسبت به رنگ هاى روشن بیشتر مانع عبور اشعه ماوراءبنفش مى شوند. کلاه هایى که لبه دارند بهتر از کلاه هاى دیگر هستند.
< عینک آفتابى: از عینکى استفاده کنید که کاملاً اطراف چشم تان را بپوشاند و مانع از عبور ??درصد از اشعه خورشید به چشمتان شود.
< پماد لب: براى محافظت لب هایتان در برابر آفتاب از پمادهایى که SPF شان ?? به بالاست استفاده کنید.

¤ نویسنده:مریم

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خانه
مدیریت وبلاگ
شناسنامه
پست الکترونیک


کل بازدیدها:36730


بازدیدامروز:0


بازدیددیروز:6

 RSS 
 
درباره من
زیبایی

لوگوی وبلاگ
زیبایی

اشتراک در خبرنامه
 


طراحی قالب: رفوزه