سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.persianblog'">

زیبایی

دوشنبه 87/7/1 :: ساعت 4:48 عصر

 برای از بین بردن جوش های چرکی یا دمل می توان از یکی از ماسک های زیر استفاده کرد:

1- مقداری کلم سفید را ریز نموده و با پوست موز له شده و مقداری عسل روان مخلوط نموده، از این ماسک برای میکروب زدای پوست صورت استفاده نمایید، این ماسک را به مدت 40 دقیقه بر روی جوش ها قرار داده و پس از آن پوست را با آب سرد و بعد با آب گرم تمیز بشویید، این عمل را هر روز تکرار نمایید.



2- مقداری ریشه زنجبیل را در مقدار کمی آب جوش دم نموده تا عصاره ریشه خارج شده، پس از سرد شدن دوباره آنرا روی حرارت قرار داده(حدود 20 دقیقه) سپس ریشه ها را از آب جدا نموده ، این عصاره برای از بین بردن جوش ها بسیار مناسب می باشد.

3- جعفری را له کرده و له شده آن را با نمک و مقداری روغن زیتون مخلوط نموده و این ماسک را بر روی صورت قرار داده ، این عمل را باید قبل از خواب انجام داد و پس از آن صورت را با آب ولرم بشورید، هر روز آن را تکرار کرده تا جوش ها کاملا از بین برود.





4- اسفناج را پخته ، آن را له کرده و با سفیداب مخلوط نموده و به صورت ماسک بر روی صورت به مدت 20 دقیقه بمالید. این ماسک نیز باعث از بین رفتن جوش های جلدی می گردد.

5- شلغم را رنده کرده با مقداری لیموترش مخلوط نمایید حالا این مخلوط را بر روی صورت بمالید، این ماسک را حدود 30 دقیقه بر روی جوش ها قرار داده و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشویید.

6- استفاده از جوشانده گیاه بابا آدم نیز برای جوش های دوران نوجوانی و بهبودی آن بسیار موثر است.

7- 60 گرم برگ مو خشک شده را در یک لیتر آب سرد بریزید و آ نرا روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، بعد از چند دقیقه جوشیدن ، آن را صاف کرده و به صورت نیمه گرم یا سرد با کمک قطعه ای پنبه به روی جوش های صورت خود بمالید .

8- پماد صمغ کاج استعمال خارجی دارد و برای التیام جوش ها به کار می رود، برای تهیه آن چهار جز بادام شیرین و چهارجزء صمغ را با هم مخلوط کرده، در روی حمام باری (ظرف پرازآب جوش مانند قوری چای بر روی کتری آب) گرم کرده و بعد یک جز موم عسل به آن بیافزایید. حالا پماد برای استعمال آماده است.

9- پماد همیشه بهار جهت رفع دمل ها و جوش ها به کار می رود، برای تهیه آن دو قاشق غذاخوری از آب برگ تازه گیاه را با 500 گرم کره به خوبی مخلوط کرده، سپس پماد حاصل را مصرف نمایید.

10- کاه جو دو سر دارای ویتامین ""A"" می باشد و جوشانده غلیظ حاصل از این کاه را چنانچه برای شست و شوی پوست به کار ببرید، برای رفع جوش ها و بیماری های جلدی بسیار موثر می باشد.

11- ضمادی که از آرد جو تهیه شده باشد چنانچه بر روی دمل قرار داده شود، باعث باز شدن و گشودن دمل می شود.

12- عدس را چنانچه در سرکه بپزید و به صورت خمیری نرم بر روی قطعه پارچه ای گذاشته و به شکل ضماد در محل ورم های چرکی قرار دهند، باعث تحلیل آن می شود.


¤ نویسنده:مریم

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خانه
مدیریت وبلاگ
شناسنامه
پست الکترونیک


کل بازدیدها:36731


بازدیدامروز:1


بازدیددیروز:6

 RSS 
 
درباره من
زیبایی

لوگوی وبلاگ
زیبایی

اشتراک در خبرنامه
 


طراحی قالب: رفوزه